Get rid of the cap on those trainers pls!

Why would you force us to use our trainers if we dont want to use it yet! We cant get any more trainers if we reach the cap!

@TayTron
@WalkerTexasRanger

3 Likes

Potentially they could raise it. But I doubt they can get rid of it though. It’d be like the situation with 1* weapons where people have 15k and their game ran like a…

Internet Explorer, let’s run with the cliche

5 Likes

They need to raise it then 500 is just not enough. Every trainers cap need to be raise up. We keep getting ulys and lillith as rewards. Many people decided not to use them on useless toon that they wont use. Qould you use lilith on on something you know you wont use? So now overtime. Many who is very careful and smart when using their trainers are now being punish for it. They cant do this bs on many players.

2 Likes

Lilith and Ulysses are in a seperate tab mind. I’m not a hoarder of trainers, too much inventory and roster cap headache. Do people have 200 of those types?

2 Likes

I’m halfway there already on day one of the conversion. I do not like being forced to use them on useless toons or lose them as I get closer and closer to the BS cap.

This update was total crap. All we wanted was a better roster sort and we still don’t have that because where it was needed most was in the team select and there it still uses the old sort method.

What we got is a BS cap on trainers when under the old system we could continue to collect them without the fear of losing them. I mean why should I be forced to waste my hard-earned Benedicts on a level up or toons I don’t give a crap about just so I don’t lose gaining new ones during an event from now on?

This game just keeps on getting worse with every passing day.

5 Likes

Ja I just read you on about Pathways in the other thread lol. I know the normal trainer caps are on the low side. Didn’t know if people hoarded Liliths and Ulysses to the same extent though.

It’s not even wanting to horde just for the sake of hording. With s-classes taking forever to get these days they are piling up even though they aren’t that easy to come by for free.

Still there is no reason I should be forced to either waste or lose them at some point when I have no good toons to use them on.

Trainer space is also a non-issue as it should have zero impact on the game especially now that they stack. Each trainer is just a couple of zeros and ones as far as data is concerned. The cap is in place to force waste and eliminate hoarding. Period.

4 Likes

I never intentionally horded Lilith and Uly but this is where I am at. I find maxing most ARs to be wasteful and I’ve always had more than enough Lilith to spare. I also still have several unopened crates with them

As far as the other trainers go, yeah I do horde them a bit. I’ve never seen the need to blow through trainers for level ups, I run YGL regularly and aim for 500k or 800k most levels ups as the rewards never seemed worth the resources.

1 Like

I’m pass the cap on lillith, Ulysses and bennies.

But 250 of Bo is way too low. U need 700+ of it to fully lvl up a 5* iirc. 2000 would be more like it if u ask me.

2 Likes

I see, for the record you can see I’m poverty stricken

Screenshot was taken after the Trainer Frenzy event too :joy:

5 Likes

Shit let me borrow a few of those benes i actually need them :sweat_smile:

4 Likes

I’m open to trades. What you got to offer? :smile:

Oh, wait that’s something we will never be able to do as it might potentially mean they won’t make as much.

1 Like

Wow what a furious frenzy you must have undergone Parker lol

3 Likes

I would offer broken promises and lies but i think we are all stocked on those :rofl:

1 Like

I’m envious of some of these collections. I’m somewhere between Parker and Opie. More Parker side.

And raise the caps!

3 Likes

That frenzy event is such a non-event.

What a crock of crap. It’s 30 energy for like 6-10 flowers. They can kiss my :peach: if they think I’m going to waste cans on it.

2 Likes

It was very furious. It started with:

One WORLD CAN for ONE Basil! Followed by grumbling obscenities

1 Like

Yeah i did the burt map and saw how little return on fuel there was and noped out

1 Like

The only two things scipley hands out daily and for free. :laughing:

1 Like

I dont intentionally hoarding them. I just dont use it to a useless toons. I dont use trainers too because i dont see a need to use it yet, i use ygl to level up the toons i want to get it ready before war. For a f2p there are only a few useful toon you would need to level up fast. We get glenn? Hes unleveled,why? Because hes useless why would i level him up? So time goes on. They stacked up. Now players are being punished for it.

1 Like